Všeobecné obchodní podmínky

1.     ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.    Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vydává poskytovatel zdravotních služeb, společnost MEDICINA PLUS Ambulance s.r.o., se sídlem Antala Staška 1670/80, Krč, 140 00 Praha 4, identifikační číslo: 05668999, zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 268695 (dále jen „Poskytovatel“).

1.2.    Poskytovatel poskytuje zdravotní služby jak hrazené, tj. ve smyslu zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, na základě smluv se zdravotními pojišťovnami (dále je „hrazené služby“), tak zdravotní služby a další služby související se zdravotními službami nehrazenými z veřejného zdravotního pojištění (dále jen „nehrazené služby“).

1.3.    V souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vznikajících v souvislosti s uzavřením smlouvy o poskytování nehrazených zdravotních služeb nebo služeb souvisejících se zdravotními službami (dále jen „Smlouva“), mezi Poskytovatelem a jinou fyzickou osobou (dále jen „Klient“). Ustanovení těchto VOP tvoří nedílnou součást Smlouvy.

1.4.   Tyto VOP se nevztahují na hrazené služby, vztahují se výhradně na služby nehrazené z veřejného zdravotního pojištění, jejichž rozsah a obsah je specifikován ve článku 2. těchto VOP a v aktuálních Cenících Poskytovatele zveřejněných na webových stránkách Poskytovatele https://www.medicinaplus.cz/ (dále jen „webové stránky“).

1.5.    Ceny za nehrazené služby jsou stanoveny v cenících Poskytovatele (dále jen „Ceník“). Aktuální znění ceníku je vždy k dispozici na recepci/v ordinaci zdravotnického zařízení a na webových stránkách Poskytovatele.

1.6.   Poskytovatel je oprávněn jednostranně tyto VOP a Ceník měnit. Nové znění nabývá účinnosti dnem jeho zveřejnění na webových stránkách Poskytovatele, není-li určeno jinak. O změně bude stávající Klient informován prostřednictvím e-mailu uvedeného ve Smlouvě. Změna je vůči Klientovi účinná uplynutím 30 dnů od doručení oznámení, není-li stanoveno pozdější datum. Klient je oprávněn změnu odmítnout písemným sdělením zaslaným na e-mail Poskytovatele: recepce@medicinaplus.cz, a to nejpozději jeden pracovní den před nabytím účinnosti změny. Odmítnutím změny se Smlouva ukončuje ke dni účinnosti oznámené změny.

2.     SLUŽBY

2.1.       Centrální recepce a call centrum

2.1.1.   Klient má možnost zvolit si využívání služeb centrální recepce za úhradu poplatku stanoveného dle aktuálního Ceníku. V případě, že si Klient tuto službu sjedná, je oprávněn využívat zejména:

  • možnost objednávání a přeobjednávání k jednotlivým odborným lékařům prostřednictvím centrální recepce, čímž Klientovi odpadá povinnost kontaktovat každého lékaře samostatně;

  • zprostředkovávání předávání zpráv a dalších dokumentů mezi Klienty a zdravotnickým personálem v rozsahu určeném lékařem;

  • přijímání a vyřizování telefonických a elektronických dotazů administrativního charakteru nepřetržitě v pracovní době centrální recepce;

  • poskytování základních organizačních a informačních služeb recepce (např. předání vzkazů, vystavení potvrzení a vybraných administrativních dokumentů);

  • zajištění vyřízení vybraných administrativních požadavků (např. opakovaných receptů v rozsahu určeném lékařem).

2.1.2.   Klient, který službu centrální recepce nevyužívá, bere na vědomí, že:

  • veškeré objednávání a přeobjednávání k jednotlivým lékařům si zajišťuje samostatně;

  • administrativní požadavky vyřizuje výhradně v rámci ordinační doby příslušného lékaře a podle jeho časových možností.

2.2.      Administrativní služby

2.2.1.   Poskytovatel je oprávněn účtovat Klientovi úhradu za poskytnutí administrativních služeb, které nespadají do rámce zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění, zejména za vyhotovení kopií či výpisů ze zdravotnické dokumentace, potvrzení pro zaměstnavatele či třetí osoby, vyplňování speciálních formulářů, vystavení opakovaných potvrzení a jiných obdobných dokladů. Výše úhrady se řídí aktuálním Ceníkem.

2.3.      Administrativní poplatek za pozdní zrušení termínu

2.3.1.   Klient bere na vědomí, že sjednaný termín vyšetření je závazný. V případě, že Klient nemůže sjednaný termín využít, je povinen tuto skutečnost oznámit Poskytovateli nejméně 48 hodin před plánovaným vyšetřením.

2.3.2.   Nedostaví-li se Klient na sjednaný termín vyšetření a neomluví-li se v uvedené lhůtě dle odstavce 2.3.1., je Poskytovatel oprávněn účtovat Klientovi administrativní poplatek za pozdní zrušení termínu ve výši stanovené v Ceníku, a to jako náhradu nákladů spojených s blokací času a kapacity zdravotnického personálu.

2.4.      Zdravotní služby nad rámec hrazené péče

2.4.1.   Klient bere na vědomí, že zdravotní služby jsou primárně poskytovány v rozsahu hrazeném z veřejného zdravotního pojištění, a to v souladu s platným sazebníkem a pravidly stanovenými příslušnou zdravotní pojišťovnou.

2.4.2.   V určitých případech však může dojít k tomu, že zdravotní výkon nebo jeho část nebude hrazen z veřejného zdravotního pojištění, a v takových případech je Poskytovatel oprávněn účtovat Klientovi úhradu za dotčený výkon dle aktuálního Ceníku. Jedná se zejména o situace, kdy:

  • Klient požaduje provedení vyšetření či výkonu častěji, než umožňuje frekvence úhrady stanovená zdravotní pojišťovnou;

  • vyšetření či výkon přesáhne časový rozsah, který je dle sazebníku pojišťovny hrazen;

  • zdravotní výkon není obsažen v seznamu výkonů hrazených z veřejného zdravotního pojištění. Poskytovatel je povinen Klienta předem informovat, že požadovaný výkon nebude hrazen z veřejného zdravotního pojištění, a to včetně uvedení výše poplatku dle Ceníku. Bez takového předchozího informování nemůže být úhrada na Klientovi požadována.

2.4.3.  Klient má dále možnost na základě své individuální potřeby a po předchozí dohodě s Poskytovatelem objednat a nechat si zpracovat individuální plány péče, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, a to zejména:

  • Individuální zdravotní terapeutický plán

  • individuální preventivní zdravotní plán

  • individuální koordinace mezioborové zdravotní péče

Ceny za individuální plány péče dle tohoto odstavce jsou stanoveny v Ceníku.

3.     UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1.      Smlouva se uzavírá mezi Poskytovatelem a Klientem písemnou formou, a to vyplněním a podpisem formuláře dostupného na centrální recepci Poskytovatele.

3.2.      Klient je povinen při podpisu Smlouvy uvést své identifikační a kontaktní údaje v rozsahu nezbytném pro řádné poskytování služeb. Poskytnuté údaje musí být pravdivé a úplné.

3.3.      Podpisem Smlouvy Klient současně stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, s aktuálním Ceníkem Poskytovatele, a že s nimi bez výhrad souhlasí. Současně Klient potvrzuje, že si je vědom rozsahu a povahy služeb nehrazených z veřejného zdravotního pojištění.

3.4.      Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Smlouva mezi Poskytovatelem a Klientem se uzavírá na dobu neurčitou, není-li výslovně sjednáno jinak. Ukončení Smlouvy se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, v platném znění.

4.     CENA SLUŽEB A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1.      Klient se zavazuje uhradit cenu služeb nehrazených z veřejného zdravotního pojištění před jejich poskytnutím, není-li s Poskytovatelem dohodnuto jinak.

4.2.      Úhrada může být provedena v hotovosti nebo platební kartou, a to přímo na centrální recepci Poskytovatele. Poskytovatel může dle svých technických možností umožnit i jiné formy úhrady.

4.3.      Poskytovatel je povinen vystavit Klientovi potvrzení o přijaté platbě, a to v souladu s platnými právními předpisy.

4.4.      Ceny za jednotlivé služby nehrazené z veřejného zdravotního pojištění se řídí aktuálním Ceníkem Poskytovatele, který je k dispozici na centrální recepci a na webových stránkách Poskytovatele.

5.     ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

5.1.    Je-li některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

5.2.    Poskytovatel zpracovává osobní údaje Klienta v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách. Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu

„Ochrana osobních údajů“, který je dostupný na webových stránkách Poskytovatele.

5.3.    Veškeré právní vztahy vzniklé na základě Smlouvy a těchto VOP se řídí právním řádem České republiky. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 11. 2025

Všechna práva vyhrazena MEDICINA PLUS Ambulance s.r.o. © 2025